Blog

ViCOROB rep la visita d’un equip d’investigadors del Korea Research Institute of Ships and Ocean Engineering

ViCOROB es consolida com un model a seguir a nivell internacional en l’àmbit de la robòtica i la visió submarina. Un equip d’investigadors coreans visiten Girona per a formar-se i aprendre de l’experiència a la Universitat de Girona.

El Korea Research Institute of Ships and Ocean Engineering (KRISO) es va fundar l’any 1973 i és un dels desenvolupadors líder del seu país en tecnologia relacionada amb l’enginyeria oceànica. El seu objectiu és fer recerca aplicada per resoldre les necessitats del mercat nacional i internacional. Actualment, al KRISO es treballa en enginyeria naval (desenvolupament de vaixells), sistemes de control del tràfic marítim i equipaments marítims.

Una de les línies de recerca incipient que es vol desenvolupar en el futur és la robòtica submarina, aquest és el motiu pel qual, del 15 al 19 de Febrer de 2016, un equip de 9 investigadors, liderats per l’investigador Hyun Taek Choi, ha fet una estada a l’Institut de Recerca en Visió per Computador i Robòtica (ViCOROB) de la Universitat de Girona. L’objectiu principal de la formació, que es completarà amb una segona formació al KRISO (Corea del Sud) per part dels integrants de ViCOROB, era prendre contacte amb els equipaments i software desenvolupats a Girona per aprendre de la trajectòria de la UdG en aquest àmbit i ajudar a l’equip a prioritzar les seves estratègies per tal d’establir un laboratori de recerca a les seves instal·lacions.

El model de funcionament a la UdG, combinant unes instal·lacions de referència a nivell Europeu amb la professionalització d’un equip consolidat que dissenya, desenvolupa i aplica el seu propi coneixement, fa que sigui un model a seguir per altres equips de recerca internacionals que volen iniciar-se en un àmbit tecnològic tant complex.

La robòtica i la visió submarina a la UdG – #UdGrobotica

L’Institut de Recerca en Visió per Computador i Robòtica treballa des de fa més de 20 anys en el desenvolupament de robots submarins autònoms i sistemes de visió submarina. En l’actualitat, a les instal·lacions del CIRS del Parc Científic i Tecnològic, hi ha dos models de robot en funcionament: el GIRONA 500 AUV, una plataforma utilitzada principalment per a tasques de recerca a profunditats de fins a 500 metres i l’SPARUS II AUV, una plataforma robusta i compacta amb capacitat d’operar fins a 200 metres sota l’aigua. Ambdós fan ús de les tecnologies desenvolupades de ViCOROB per al processat d’imatges.