Construint robots submarins al CIRS

Al llarg d’aquesta setmana té lloc el campus PRESUB on joves de tota la província venen a conèixer de primera mà com és un robot submarí i, és més, fins i tot en construeixen un! La iniciativa del departament d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors de la UdG ja ha arribat a la tercera edició i està éssent tot un èxit.

L’objectiu bàsic d’aquests tallers és la realització d’activitats científico-tecnològiques de caire lúdic que resultin interessants i atractives que permetin incrementar el interès de la societat, i més concretament dels estudiants de secundària, per la tecnologia i que fomentin els valors propis de l’enginyeria. Aquest objectiu és compartit pel Consell Social de la Universitat de Girona i pel Patronat de l’Escola Politècnica Superior que donen suport a aquesta edició d’estiu dels tallers de robòtica submarina.

D’altra banda, un dels interessos principals del grup de recerca en Visió per Computador i Robòtica (VICOROB) de la UdG, és la realització d’activitats que facilitin la tasca de divulgació de la recerca en robòtica submarina que es porta a terme en el grup, que és un referent molt important a nivell nacional i europeu en aquest camp del coneixement.

Per a poder assolir aquests objectius es proposen aquests tallers de robòtica submarina, la base dels quals és la construcció d’un robot submarí teleoperat completament operatiu mitjançant la utilització de materials fàcilment accessibles i de baix cost, i la realització de proves i missions realistes en la piscina de proves del Centre d’Investigació en Robòtica Submarina.

Durant aquesta setmana es porta a terme aquesta 3a edició del campus PRESUB amb la participació de 19 estudiants de secundària dels centres: Institut Celrà (Celrà), Institut Santiago Sobrequés i Vidal (Girona), Escola Bell-Lloc (Girona), Escola Vedruna (Girona), IES Montilivi (Girona), Institut Rafael Campalans (Anglès), Montessori (Girona), Institut Josep Bragulat (Banyoles), Institut Pla de l’Estany (Banyoles) que construeixen 6 robots submarins teleoperats (ROV), amb el suport dels professors Xavier Cufí, Andrés El-Fakdi, Natàlia Hurtós i Josep Quintana.