R2B2

2a edició del campus PRESUB – robòtica submarina educativa

Del 7 al 11 de juliol va tenir lloc la segona edició del Campus PRESUB a les instal•lacions del Centre de Robòtica Submarina (Parc Científic i Tecnològic), amb la participació d’ una vintena d’estudiants de secundària de diferents centres de les comarques gironines.

L’objectiu bàsic d’aquests tallers és la realització d’activitats científico-tecnològiques de caire lúdic que resultin interessants i atractives que permetin incrementar el interès de la societat, i més concretament dels estudiants de secundària, per la tecnologia i que fomentin els valors propis de l’enginyeria. Aquest objectiu és compartit pel Departament d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors, pel Consell Social de la Universitat de Girona i pel Patronat de l’Escola Politècnica Superior que donen suport a aquesta edició d’estiu dels tallers de robòtica submarina. La Plataforma Oceànica de Canàries (PLOCAN) també ha donat suport actiu al desenvolupament d’aquesta activitat.

D’altra banda, un dels interessos principals del grup de recerca en Visió per Computador i Robòtica (VICOROB) de la UdG, és la realització d’activitats que facilitin la tasca de divulgació de la recerca en robòtica submarina que es porta a terme en el grup, que és un referent molt important a nivell nacional i europeu en aquest camp del coneixement.

Per a poder assolir aquests objectius es proposen aquests tallers de robòtica submarina, la base dels quals és la construcció d’un robot submarí teleoperat completament operatiu mitjançant la utilització de materials fàcilment accessibles i de baix cost, i la realització de proves i missions realistes en la piscina de proves del Centre d’Investigació en Robòtica Submarina.

Durant aquesta setmana es porta a terme aquesta 2a edició del campus PRESUB amb la participació de 20 estudiants de secundària dels centres: Institut Vilafant (Vilafant), Institut Celrà (Celrà), IES la Garrotxa (Olot), IES Santiago Sobrequés (Girona), Alzines (Girona), Escola Bell-Lloc (Girona), Escola Vedruna (Girona), Institut Caldes de Malavella (Caldes de Malavella), La Salle (Girona), Institut Narcís Xifra (Girona), IES Montilivi (Girona), FEDAC St. Narcís (Girona), Institut Castell d’Estela (Amer), Col·legi Canigó (Barcelona)  que construeixen 5 robots submarins teleoperats (ROV), amb el suport dels professors Xavier Cufí,  Andrés El-Fakdi, Josep Quintana i Narcís Palomeras.

Font: Web del departament d’ATC